خرید کولر گازی ایستاده از 17 برند برتر زیر قیمت بازار

کولر گازی ایستاده

در این مقاله قصد داریم درباره جزئیات و نکاتی که باید هنگام خرید کولر گازی ایستاده در نظر داشته باشیم، صحبت کنیم. مشخصات فنی، انواع ظرفیت ها و اعتبار گارانتی برندهای متنوع را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین به عوامل موثر در قیمت اسپلیت ایستاده بپردازیم. برای تجربه خریدی مناسب با دماپویا همراه باشید.

نحوه انتخاب و خرید کولر گازی ایستاده با گارانتی معتبر

یکی دیگر از انواع سیستم های تهویه مطبوع مدل ایستاده است که نسبت به دیگر مدل ها از ظرفیت بالاتری برخوردار بوده و ابعاد و حجم بزرگتری دارد. به همین دلیل خرید کولر گازی ایستاده عموما برای سالن های بزرگ، مراکز تجاری، لابی هتل ها و رستوران های بزرگ صورت می گیرد. این دستگاه ها از دو یونیت خارجی (کندانسور) و یونیت داخلی (اپراتور) تشکیل می شوند و بواسطه چرخش گاز مبرد در بین این دو یونیت سرمایش و گرمایش مورد نیاز محیط تامین می گردد. این دستگاه ها از لحاظ کارکرد در دو نوع سرد و سرد/گرم تولید می شوند و در مدل های با کارکرد دوگانه این قابلیت را دارند تا سرمایش یا گرمایش مورد نیاز محیط را در هر چهار فصل سال تامین کنند.

نحوه کار اسپلیت ایستاده به اینصورت است که مایع خنک مبرد در اپراتور بعد از جذب گرمای محیط تبخیر شده و به گاز مبرد تبدیل می شود. کمپرسور تعبیه شده در کندانسور این گاز را مکش کرده و متراکم می سازد. گاز مبرد در عملیات فشرده سازی در کندانسور، دمای خود را از دست داده و دوباره تبدیل به مایع خنک می شود و برای چرخش در سیکل بعدی آماده می گردد. لازم به توضیح است که کمپرسور یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه محسوب می شود و بازدهی محصول به قدرت و کیفیت کمپرسور بستگی دارد که در انواع روتاری، اسکرال، پیستونی، اینورتر دار و تروپیکال تولید می گردند.

بطور کلی موتور های روتاری در مناطق با شرایط آب و هوایی معتدل کاربرد دارند و موتورهای پیستونی بخاطر ساختار و نوع عملکرد رفت و برگشتی در مناطق گرمسیری از توان خنک کنندگی بالایی برخوردار است. مدل های با طراحی تروپیکال نیز در مناطق گرمسیری کاربرد دارند که ممکن است دارای کمپرسور روتاری، اسکرال و پیستونی باشند اما با توان بالا در کارکرد در درجه دمای بالای 50 درجه ساخته می شوند. در نتیجه در هنگام خرید محصول باید نوع کمپرسور دستگاه را مطابق با شرایط آب و هوایی منطقه تان انتخاب نمایید که این فاکتور روی قیمت کولر گازی ایستاده نیز تاثیر گذار است. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت معمولی یا اینورتر دار بودن دستگاه است که در مدل های اینورتر موتور با دور متغیر کار کرده و به میزان کمتری برق مصرف می کند.

خرید کولر گازی ایستاده

مزایا و معایب کولر گازی ایستاده

از مزایای کولر گازی ایستاده توان و ظرفیت بالا در تامین گرمایش یا سرمایش مورد نیاز ساختمان های با متراژ بالا مانند سالن اجتماعات، مساجد و بانک ها است. همچنین اسپلیت ایستاده در دو نوع تکفاز و سه فاز و در ظرفیت های 24000 تا 100000 بی تی یو توسط برندهای معتبری مانند کولر گازی گرین ساخته شده و در بازار موجود است. از معایب مدل ایستاده می توان به مصرف بالای انرژی آن اشاره کرد که در مدل های اینورتر دار، به دلیل کارکرد موتور با دور متغیر و جلوگیری از خاموش و روشن شدن مداوم کمپرسور، این مشکل تا حد بسیاری رفع شده است. بطوریکه اسپلیت های اینورتر دار مدل ایستاده نسبت به مدل معمولی 60 درصد کمتر برق مصرف می کنند و این اختلاف در قبض برق قابل توجه می باشد.

ویژگی های بهترین کولر گازی ایستاده

از مهم ترین ویژگی های بهترین کولر گازی ایستاده، بعد از قدرت کمپرسور می توان به نوع فن آن اشاره کرد. در مدل های مجهز به فن بلوور و سانتریفیوژ قدرت هوادهی الکتروفن بالا بوده و توان بیشتر در پرتاب باد و توزیع یکنواخت هوا در محیط دارد. همچنین پره های هوادهی قابل تنظیم با قابلیت چرخش سه بعدی و باددهی از جهات مختلف دمای اتاق را یکنواخت نگه می دارد. علاوه بر کیفیت قطعات، جنس لوله های مبرد و همچنین نوع گاز مبرد، شکل ظاهری و طراحی دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است که در برندهای خوب به این فاکتور نیز به دلیل پیشی گرفتن در بازار رقابت، پرداخته شده است. در نتیجه مدل هایی با ظاهر مدرن و لوکس، زیبایی فضا را دو چندان می کنند.

بهترین مارک اسپلیت ایستاده همچنین باید دارای ویژگی هایی از قبیل فیلتر های چند لایه تصفیه هوا، تایمر، توربو، حالت خواب، ریموت کنترل و قابلیت اتصال به وای فای باشد. در سیستم توربور دستگاه در کمتر از 1 دقیقه دمای اتاق را به درجه دلخواه کاربر می رساند و همچنین در حالت تایمر و حالت خواب ساعت کارکرد و درجه دمای مناسب توسط کاربر قابل تنظیم است. مدل های مجهز به قابلیت اتصال به وای فای امکان تنظیم با گوشی موبایل را برای افراد فراهم می کنند. از دیگر ویژگی های منحصربفردی که این نوع دستگاه ها می توانند داشته باشند، توان تصفیه قوی هوا توسط فیلترهای چند لایه و تامین هوای تازه است که بعنوان یکی از معتبرترین و پرفروش ترین برندهای موجود در بازار می توان از  کولر گازی ال جی نام برد.

روش محاسبه و انتخاب ظرفیت کولر گازی ایستاده

برای محاسبه و انتخاب ظرفیت کولر گازی ایستاده متناسب با فضای شما باید عواملی مانند متراژ ساختمان، شرایط آب و هوایی، نوع کاربری، میزان آفتابگیر بودن ساختمان و تعداد نفرات را در نظر گرفت. همانطور که بالاتر اشاره شد این دستگاه ها در ظرفیت 24000 تا 100000 بی تی یو ساخته می شوند که مدل های 24000 آنها توان تامین سرمایش یا گرمایش اتاق یا سالن تا 50 متر و مدل های 100000 آنها قابلیت تامین هوای مطبوع سالن تا 150 متر را دارد. لازم به ذکر است که شما مخاطبین گرامی میتوانید برای مشاوره رایگان و انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب نیازتان با کارشناسان دماپویا بطور تلفنی صحبت نمایید.

54 محصول وجود دارد.