خرید انواع منبع تحت فشار با مناسب ترین قیمت

منبع تحت فشار

منبع تحت فشار چیست و چرا ساختمان شما به منبع تحت فشار نیاز دارد. یا چه حجمی مناسب ساختمان شما است. این منبع که به آن منبع انبساط نیز گفته می شود برای ذخیره آب به هنگام روشن شدن پمپ آب، در کنار پمپ نصب می شود تا از روشن و خاموش شدن مداوم پمپ آب و استهلاک و خرابی آن جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم به سوالات رایج شما در این باره، و همچنین در مورد انواع منبع تحت فشار بهمراه مشخصات فنی هر مدل بپردازیم. برای تجربه یک انتخاب و خرید منبع انبساط با کیفیت مطلوب بهمراه گارانتی با دماپویا همراه باشید.

آنچه باید درباره انتخاب و خرید منبع تحت فشار با گارانتی معتبر بدانیم

در منبع تحت فشار، هوای فشرده در یک قسمت از منبع قرار داشته و آب در تیوپ یا قسمت دیافراگمی منبع ذخیره می شود. با باز شدن شیر آب، هوای فشرده آب را با فشار مناسب به سمت لوله ها هدایت می کند. تا زمانیکه میزان حجم آب به مینیمم نرسد پمپ به کار نمی افتد. در صورتیکه حجم آب داخل منبع کم شود، با باز شدن شیر آب در واحدها، پرشر سوئیچ فعال شده، پمپ به کار می افتد و آب دوباره در قسمت ذخیره آب منبع، ذخیره می شود. آنچه باید درباره انتخاب و خرید منبع تحت فشار بدانیم اینست که این منبع ها در مدل ها و ظرفیت های مختلفی توسط برندهای متنوعی تولید می شوند که بدیهی است انتخاب مدل و ظرفیت مناسب بهمراه خرید یک محصول با کیفیت از یک برند معتبر در راندمان دستگاه موثر می باشد.

نصب منبع تحت فشار در کنار پمپ آب مانع سوختن پمپ شده و به همین دلیل از این منبع ها در کنار پمپ های بالاتر از یک اسب بهمراه سوئیچ فشار استفاده می شود. هر چه مخزن تحت فشار حجم آب بیشتری ذخیره کند و ظرفیت بیشتری داشته باشد، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ کاهش یافته و استهلاک کمتری در پمپ آب شده و مانع آسیب های احتمالی و خرابی آن می شود. نحوه کارکرد منبع انبساط به این شکل است که با روشن شدن الکتروموتور پمپ، آب با فشار بالاتری وارد تیوپ یا محفظه دیافراگمی داخل منبع شده و درون محفظه ذخیره می گردد.

از آنجایی که مولکول های هوا بر اثر فشرده شدن با هم ترکیب شده و ممکن است باعث خرابی مخزن شوند، نیاز است هر 2 تا 3 ماه یکبار منبع را تنظیم کرد. در ادامه به توضیحاتی درباره انواع منبع خواهیم پرداخت.شما مشتریان گرامی، در صورتیکه قصد خرید منبع انبساط و یا انواع تجهیزات آبرسانی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مانند کولرگازی یا داکت اسپلیت و دیگر محصولاتی از این قبیل با گارانتی اصلی را داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در دماپویا تماس حاصل نمایید.

انواع مدل های منبع تحت فشار

به طور عمده منبع تحت فشار از یک پوسته فلزی و تیوپ یا محفظه دیافراگمی برای ذخیره آب تهیه می شود و و از لحاظ نوع نصب به دو صورت افقی و عمودی تقسیم بندی می گردد. این منبع ها در ظرفیت 24، 60، 80، 100، 150، 200، 300 و 500 لیتر تولید و به بازار عرضه می گردند. ظرفیت 24 لیتر برای سه واحد، 50 لیتر برای چهارطبقه چهار واحدی و 100 لیتری برای ساختمان های چند طبقه چند واحدی با یک پمپ آب مشترک مناسب است. این منبع ها در ظرفیت های بالاتر توسط برندهای مختلف برای مصارف در برج ها، مجتمع ها و مصارف صنعتی و آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال برند ایتالیایی زیلمت منبع انبساط تا ظرفیت 1000 لیتر تولید می کند که به دلیل کیفیت بالای جنس بدنه، قابلیت کار کرد در دمای آب  10- الی 99+ درجه سانتیگراد دارد.

با توجه به تعداد واحدها و میزان شیرآب مصرفی باید منبع با حجم مناسب را تهیه کرده و کنار پمپ آب نصب کرد. ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که آیا تعداد واحدهای ساختمان و یا بالا بودن تعداد واحدهای ساختمان دلیل بر نیاز به منبع است یا نه. لازم به توضیح است که این منبع از استارت و استاپ مکرر پمپ جلوگیری کرده و از کارکرد مداوم و خرابی قطعات داخل پمپ جلوگیری می کند. به همین دلیل این منبع ها در کنار پمپ نصب می گردند. به طور کلی مخزن انبساط در دو مدل تیوپی و دیافراگمی تولید شده و در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است که برای آگاهی از قیمت منبع تحت فشار و مشخصات هر مدل می توانید به وبسایت دماپویا مراجعه فرمایید.

منبع تحت فشار تیوپی

در منبع تحت فشار تیوپی از تیوپ برای جدا کردن هوای فشرده با آب استفاده می شود که همانطور که بالاتر اشاره کردیم، این فشار هوا، آب را در هنگام نیاز با فشار مناسب به سمت لوله ها هدایت کرده و سمت شیر آب می فرستد. در این مدل هوای فشرده و گاز بین تیوپ و بدنه فلزی مخزن قرار گرفته و آب در داخل تیوپ ذخیره می شود. از آنجایی که تیوپ بطور مستقیم با آب در تماس است، جنس تیوپ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنین باید از مواد استاندارد و بهداشتی ساخته شود.

عموما جنس این تیوپ ها از EPDM یا BUTIL تولید شده که مقاومت و انعطاف پذیری بالایی دارند و همچنین تاثیر بد روی مزه، بو و رنگ آب آشامیدنی نمی گذارند. از مزایای این مدل تعویض تیوپ در صورت خرابی آن است و انواع این تیوپ ها با کیفیت بالا در بازار موجود هستند که بهتر است تعویض تیوپ توسط کارشناس انجام شود. انواع مدل های این نوع منبع از برندهای معتبر با خدمات پس از فروش گسترده در بازار موجودند که از آنها می توان به منبع تحت فشار زیلمت ، آکوا، ال بی، هاماک، امرا و لیو اشاره کرد. بدیهی است که در صورت خرید از یک برند معتبر، لوازم جانبی محصول (در صورت نیاز به تعویض) در دسترس تر هستند. 

منبع تحت فشار تیوپی

منبع تحت فشار دیافراگمی

منبع تحت فشار دیافراگمی یکی دیگر از مدل های مخزن تحت فشار است که دیافراگم یا غشا در میان مخزن قرار گرفته و قسمت ذخیره آب در پایین دیافراگم را از قسمت هوای فشرده در بالای مخزن جدا می کند. زمانیکه آب وارد مخزن می شود، دیافراگم به هوای فشرده، فشار وارد کرده و تا جایی مخزن پر می شود که فشار بین دو قسمت تنظیم شود. در هنگام باز شدن شیر آب، فشار هوا دیافراگم را هل داده و آب با فشار مناسب وارد لوله ها می گردد.

در این نوع مخزن میزان فشار باد در داخل منبع به تعداد طبقات و تعداد واحدها بستگی دارد و بطور میانگین بین 15 الی 45 (پی اس ای) است. طول عمر این منبع بیشتر از مدل تیوپ دار بوده اما تعمیر آن در صورت خرابی دشوار تر و پرهزینه تر می باشد. این مخزن باعث ایجاد جریان آب یکنواخت در سیستم آبرسانی به واحدها می شود. از برندهای مطرح و معتبر در تولید این منبع می توان به برند منبع تحت فشار لیو اشاره کرد.

منبع تحت فشار دیافراگمی

ویدیو معرفی منبع تحت فشار

47 محصول وجود دارد.