آبرسانی

مشخصات یک دستگاه تصفیه آب خوب

در این مطلب از مجله اطلاعاتی دماپویا به مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب پرداخته ایم. دسترسی به آب شرب سالم یکی از نیازهای ضروری به شمار می آید. چرا که نوشیدن آب تاثیر مستقیمی بر سلامتی افراد دارد. آب موجود در چشمه ها توسط کانال های مشخصی به تصفیه خانه شهری به منظور تصفیه و حذف آلاینده ها جمع آوری می گردد، و پس از انجام فرایند های فیلتراسیون به شبکه آبرسانی منتقل و به منظور مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما آب تصفیه شده ممکن است در طی مسیر و بنابه دلایلی اعم از نقص فرآیند فیلتراسیون، نشت پساب و یا فاضلاب شهری، پوسیدگی خط لوله تا زمان رسیدن به منازل با باکتری ها، میکروب ها، مواد آلی و یا معدنی همراه شود. که هریک از این آلاینده ها به طور مستقیم سلامتی افراد را تهدید کرده و به مرور موجب بروز بیماری های مختلفی می گردد. به همین منظور طراحان و سازنده های تجهیزات آبرسانی سیستم تصفیه خانه را در ابعاد خیلی کوچکتر با همان کارایی طراحی و تولید نمونده که با استفاده از دستگاه تصفیه آب میتوان عمل فیلتراسیون را به منظور حذف آلاینده های موجود در آب انجام داد. در ادامه به مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب پرداخته ایم.

مشخصات یک دستگاه تصفیه آب خوب

با توجه به استفاده گسترده از این تجهیزات شرکت های متعددی در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های تصفیه آب فعالیت دارند که هریک محصولی با سطح کیفیت متفاوت تولید و ارائه می نماید. آب تصفیه شده می تواند در زمینه های مختلف شامل آشامیدن، پخت و پز، استحمام و یا شستشو قابل استفاده می باشد. اما در این مطلب هدف ما از تصفیه آب به منظور شرب و آشامیدن می باشد. بنابراین کیفیت آب خروجی از دستگاه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه مشخصات و ویژگی های مهم را برای خریدی بهینه و مقرون به صرفه برشمرده ایم.

حین خرید تصفیه آب با در نظر داشتن موارد و نکات طلایی می توان خریدی بهینه و متناسب با نیاز را انجام داد. به دلیل تنوع در محصولات موجود شاید انتخاب بهترین مدل دستگاه کمی دشوار به نظر برسد. به دلیل تنوع در مدل ها و روش های فیلتراسیون لازم است که با در نظر گرفتن نکات و موارد مهم انتخابی متناسب با نیاز و شرایط نسب با کمترین هزینه داشته باشد. به دلیل تنوع در مدل و نوع فیلتراسیون گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله ای مجزا به راهنمای خرید تصفیه آب پرداخته ایم که با مراجعه به این صفحه می توان اطلاعات کاملی در این خصوص کسب نمایید.

شکل ظاهری دستگاه تصفیه آب

یکی از مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب انتخاب شکل ظاهری و فیزیکی آن متناسب با موقیعت نصب و شرایط محیط می باشد. دستگاه تصفیه آب در مدل زیر سینکی، سرشیری، و رومیزی طراحی و عرضه می گردد. در مدل های زیر سینکی همانطور که از نامش پیداست با قرار گرفتن در کابینت زیر سینک آب ورودی را با عبور از فیلترهای تعبیه شده تصفیه نموده و آب خالص و بدون آلاینده را به مخزن دستگاه منتقل می نماید. با باز شدن شیر آب، آب تصفیه شده درون مخزن آماده خروج می باشد. مدل رومیزی به دلیل شباهت به کیس کامپیوتر به عنوان تصفیه آب کیسی نیز شناخته می شود. این مدل با قرار گرفتن روی کابینت و اتصال با لوله آب عمل فیلتراسیون را روی آب اعمال و آلودگی های آن را حذف می نماید. مدل های سرشیری نیز در ابعاد بسیار کوچک با اتصال به لوله ی سینک عمل فیلتراسیون آب را انجام می دهد. بنابراین اولین مورد از مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب شکل ظاهری و فیزیکی آن می باشد.

برند مناسب دستگاه تصفیه آب

مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب می تواند برند و مارک دستگاه باشد. به دلیل استفاده گسترده از این سیستم ها شرکت های متعددی در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های دستگاه تصفیه آب در حال فعالیت می باشند و این محصولات را با کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار رقابت می نماید. اگر قطعات و متریال بکار رفته در دستگاه از جنس و نوع مرغوبی انتخاب نشود نه تنها دستگاه کارایی لازم را نداشته بلکه هزینه ی گرافی نیز بابت خرید این تجهیزات هدر داده اید. شرکت ها و کمپانی های مطرح فعال در این زمینه با رعایت استانداردهای بین المللی دستگاه هایی با قدرت فیلتراسیون بالا تولید و روانه بازار رقابت می کنند. بنابراین با خرید مارک های معتبر و مطرح می توان با اطمینان خاطر دستگاه متناسب با نیاز را انتخاب نمود. به همین منظور گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله ای به معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب که با مراجعه به این صفحه می توان خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه نمود.

نحوه فیلتراسیون دستگاه تصفیه آب

از دیگر مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب نوع و شیوه ی فیلتراسیون دستگاه می باشد. آب شهری ممکن است حاوی آلودگی های میکروبی و میکروارگانیسم ها، و یا مواد معدنی و آلی باشد، بنابراین دستگاهی خوب آن مدلی است که توانایی حذف تمامی آلودگی های ذکر شده را دارا باشد. به طور عمده دستگاه های تصفیه آب موجود به دو روش اسمز معکوس و فیلتراسیون عمل حذف آلودگی ها را انجام می دهند. در روش فیلتراسیون تنها ذرات فیزیکی و درشت از قبیل گل و لای، کلر، شن و ماسه قابل جذب و حذف می باشند. . بوی نامطبوع و میکروب ها در این روش از بین نمی روند. اما در روش اسمز معکوس که یکی از مرغوب ترین نوع تصفیه آب به شمار می آید به نوعی طراحی شده که قادر به حذف تمامی ذرات و میکروارگانیسم های موجود در آب می باشد. تنها ایراد این مدل از تصفیه آب حذف تمامی مواد معدنی و آلی موجود در آب می باشد به نوعی که آب خالص در اختیار خواهید داشت. بنابراین از مشخصات دستگاه تصفیه آب خوب می توان به روش فیلتراسیون آن اشاره داشت.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx