آبرسانی

بهترین مارک های فیلتر ممبران

در این مطلب از مجله دماپویا به معرفی بهترین فیلتر ممبران در بازار ایران پرداخته ایم. آب سالم و بهداشتی رابطه ی مستقیمی در حفظ سلامتی افراد دارا می باشد. با توجه به قدیمی بودن سیستم ها تصفیه شهری، ناقص بودن فرایند تصفیه، نشت پساب و فاضلاب و ده ها عوامل متعدد در آلوده شدن آب شرب تاثیر گذار هستند. مصرف آب آلوده موجب بیماری های مختلفی در افراد می گیردد، به همین دلیل با استفاده دستگاه تصفیه آب میتوان با حذف مواد معلق موجود در آب از قبیل مواد آلی، میکروارگانیسم ها، آفت کش ها را حذف و فیلتر نمود، همچنین در مناطقی که با آب درصد بالایی نمک داشته و اصطلاحا شور می باشد می توان با استفاده از این تجهیزات نمک موجود را حذف، و درنهایت آب فیلتر شده و خالص را در اختیار داشته باشید.

بهترین مارک های فیلتر ممبران

با توجه به افزایش شهرنشینی و گسترش شهرها و افزایش پساب های صنعتی و خانگی و امکان نشت آن به شبکه ی آبرسانی شهری، بسیاری از افراد در سراسر کشور با استفاده از دستگاه تصفیه آب سلامت و بهداشت آب شرب و قابل آشامیدنی را تضمین می کنند. بنابراین بدیهی است به منظور پوشش بازار شرکت های متعددی در خصوص طراحی و ساخت انواع مدل های دستگاه تصفیه آب در حال فعالیت باشند. اما همانطور که از نامش پیداست و به منظور فیلتراسیون آب ناخالص بکار گرفته می توان بنابراین می توان گفت مهمترین و اساسی ترین جز تشکیل دهنده ی این سیستم ها نوع و مدل فیلتر آن می باشد. چرا که هر چقدر میزان جذب و دقت فیلترهای تصفیه تعبیه شده در دستگاه بیشتر باشد به تبع امکان حذف آلودگی ها افزایش می یابد. یکی از فیلترهای پرکاربرد که در دستگاه های با کیفیت بالا بکار گرفته می شود نوع فیلتر ممبران می باشد. در ادامه به بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار ایران اشاره خواهیم داشت.

همانطور که اشاره شد آب شرب سالم و بهداشتی از ضروریات مهم و اساسی به شمار می آید، به این دلیل که وجود ناخالصی ها و مواد معلق در آب شرب در طولانی مدت موجب بروز بیماری های متعددی در افراد می گردد. بنابراین جنس و نوع فیلتر بکار رفته در دستگاه تصفیه آب از اهمیت بالایی برخوردار است. فیلتر ممبران به نوعی طراحی شده که قابلیت حذف 99 درصد ذرات و مواد معلق موجود در آب را دارا می باشد، برای آشنایی بیشتر این مدل از فیلتر، گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله ای جدا به کاربرد فیلتر ممبران پرداخته که میتوان با مراجعه به این صفحه با نحوه ی عملکرد آنها آشنا شد. برای انتخاب بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار لازم است که برخی نکات از قبیل دارا بودن استانداردهای جهانی سازمان غذا و دارو، کیفیت فیلترها، عمر مفید آنها همچنین برند و مارک معتبر آن اشاره داشت. با توجه به گستردگی مارک های فیلتر ممبران موجود در بازار باید در نظر داشت که همگی از سطح کیفیت بالایی برخوردار نیستند، و تنها برای خرید آنها هزینه ی گزافی پرداخت کرده و همچنان آلودگی ها همراه با آب شرب به مسیر خروجی هدایت می شوند. در ادامه به معرفی بهترین فیلتر ممبران به منظور خریدی بهینه و متناسب با نیاز پرداخته ایم.

فیتلر ممبران فیلمتک FILMTEC

از بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار می توان، برند معتبر و مطرح فیلمتک نام برد. کمپانی تولید کننده ی فیلتر های FILMTEC در آمریکا و با بالاترین سطح کیفیت تولید و عرضه می گردد. این گروه تولیدی به دلیل استفاده بهترین و مرغوب ترین متریال در ساخت فیلتر ممبران توانسته محصولاتی با دوام و سطح کیفیت بسیار بالا تولید و روانه بازار رقابت نماید. به نوعی که در صورت استفاده صحیح و تعویض به موقع پیش فیلترها می توان در افزایش عمر آنها تاثیر گذار بود و مشاهده شده تا 4 سال قابل دوام داشته و قابل استفاده هستند. به دلیل رعایت استانداردهای بین المللی دارای تاییدیه و گواهی های متعدد از سوی سازمان های معتبر می باشند. این مدل از فیلترهای ممبران با قیمت بالایی در بازار به فروش می رسند اما به دلیل دوام و عمر بالا میتوان گفت که صرفه اقتصادی دارند و در عین حال آب شرب و سالم را تامین می نمایند. از این فیلتر در مرحله چهارم دستگاه استفاده می شود، و روی آن از ورق های فشرده مطابق جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در 13 لایه با قدرت حذف وجذب بالا تولید و عرضه می گردد. ممبران FILMTEC قادر به حذف انواع آلودگی و ذرات معلق موجود در آب با اندازه 0.1 نانومتر یا0.0001 میکرون را دارا می باشد. بنابراین انواع میکروب ها، ویروس ها، آرسنیک، فلزات سنگین را دارا می باشد. بنابراین به عنوان یکی از بهترین فیلتر ممبران در بازار ایران شناخته می شود. شرکت بلومن فیلتر ممبران فیلمتک را با مدت یکسال گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می نماید.

فیلتر ممبران ونترون VONTRON

از دیگر بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار ایران می توان به برند مطرح و معتبر ونترون اشاره داشت. این محصولات در کشور چین با بالاترین سطح کیفیت و رعایت استانداردهای بین المللی تولید و عرضه می گردد. با توجه به وجود فیلترهای تقلبی از این برند، حین خرید حتما به هلوگرام موجود روی بسته بندی دقت نمایید. این مدل فیلتر ممبران قادر به حذف انواع آلودگی ها و ذرات معلق موجود در آب با حداقل 1/0 و حداکثر 0001/0 نانومتر دارا می باشند. به این ترتیب میتوان با استفاده از فیلتر ممبران VONTRON هر نوع مواد آلوده از قبیل میکروارگانیسم ها، مواد شیمایی و مواد آلی را جذب و حذف نمود. این کمپانی در ساخت فیلترهای ممبران ونترون سعی بر آن داشته با استفاده از متریال اصلی و مرغوب محصولاتی با دوام و سطح کیفیت بالا تولید و عرضه نماید. با انجام آزمایش ها و ارزیابی در آزمایشگاه های مجهز گفته شده قادر به حذف 98% حذف ناخالصی ها می باشند. یکی از ویژگی های این مدل ممبران در این است که در صورت اعمال فشار بیشتر پمپ آب تعبیه شده در دستگاه بازدهی فیلتر نیز افزایش می باید. طول عمر فیتلر ممبران ونترون در صورت استفاده صحیح 2 سال می باشد. ظرفیت آبدهی بالا، دوام و کیفیت مطلوب، تامین فشار یکسان از ویژگی های منحصر بفرد این محصولات به شمار می آید. با توجه به برخورداری از ویژگی های منحصر بفرد به عنوان یکی از بهترین فیلتر ممبران در بازار ایران شناخته می شوند و با گارانتی شرکتی در فروشگاه های معتبر عرضه می گردد.

فیلتر ممبران تواری TORAY

از دیگر بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار می توان به برند تواری اشاره داشت. این کمپانی یکی از مطرح ترین و معتبر ترین تولید کننده های فیلتر در سراسر دنیا به شمار می آید که در کشور ژاپن در حال فعالیت می باشد، و با رعایت استانداردهای بین المللی دارای تاییدیه ها و گواهی نامه های معتبر از سازمان غذا و دارو می باشند. فیلتر ممبران TORAY از 13 لایه با بهترین متریال در رنگ های متفاوت طراحی و عرضه می گردد. از ویژگی های منحصر بفرد این مدل از فیلترها می توان به قابلیت حذف کلیه املاح با ابعاد حداکثر 0001/0 از جمله مواد غیر آلی حل شده، آرسنیک، جیوه، میکروبیولوژی ها از قبیل آندوتوکسین ها، طعم و بوی نامطبوع، شوری آب را دارا می باشد. همچنین به روش اسمز معکوس قادر به تامین آب تصفیه شده به میزان 75 گالن در 24 ساعت را دارد. به دلیل واردات زیاد از این مدل فیلتر به وفور در بازار یافت می شود که حین خرید باید نهایت دقت را بکار گرفت. فیلتر ممبران TORAY موجب کاهش TDS و سبک سازی آن می شود. در صورت تعویض به موقع پیش فیلترها میتوان در افزایش عمر این مدل از فیلترها تاثیر گذار بود به طوریکه می توان به مدت 2 الی 3 سال در شرایط نرمال به منظور فیلتر و تصفیه آب مورد استفاده قرار داد. با توجه به برخورداری از سطح کیفیت و دوام بالا مورد استقبال بسیاری در بازار ایران قرار گرفته و با گارانتی شرکتی در بازار عرضه می گردد. و در لیست بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار قرار گرفته است.

فیلتر ممبران کمفلو KEMFLO

از دیگر بهترین فیلتر ممبران موجود در بازار می توان به برند مشهور و نام آشنای کمفلو اشاره داشت. این کمپانی جز بهترین و معتبرترین تولید کننده های تایوانی در بازار به شمار می آید. به دلیل رعایت استانداردهای موجود مفتخر به کسب تاییدیه و گواهی های معتبر سازمان غذا و دارو می باشد. این شرکت از قدیمی ترین و فعالان پیشرو در این صنعت به شمار می آید. یکی از ویژگی های فیلتر ممبران کمفلو اینست که مواد اولیه مورد نیاز ساخت فیلتر را از شرکت های مطرح و معتبر آمریکایی تامین می نمایند به همین جهت از قدرت جذب و فیلتراسیون بالایی برخوردار می باشند. تعویض به موقع پیش فیلترها و استفاده صحیح از آنها موجب افزایش عمر فیلتر ممبران شده است و میتوان به مدت 18 ماه به منظور حذف آلودگی های موجود در آب شرب بهره مند شد. این سری از فیلترهای ممبران به صورت 13 لایه از بهترین متریال ساخته و قادر به حذف 96% ذرات معلق و آلاینده های موجود در آب از قبیل میکروارگانیسم ها، ذرات شیمایی و آلی می باشند. از قابلیت های فیلتر ممبران KEMFLO میتوان به قابلیت و توان تولید بالای آن اشاره داشت، به طوری که در 24 ساعت قادر به تصفیه 50 گالن آب شرب می باشند. با توجه به برخورداری از مزیت های متعدد به عنوان یکی از بهترین فیلتر ممبران در بازار شناخته می شوند. و با گارانتی شرکتی ارائه و عرضه می گردد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx