سرمایشی

کشور سازنده کولر گازی شارپ

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه ی اطلاعاتی به بررسی جهت آشنایی و معرفی کشور سازنده کولر گازی شارپ بپردازیم. کولر گازی ها از انواع پرکاربرد و یا مطرح ترین های تجهیزات سرمایشی به شمار می آیند به همین علت نیز شرکت های تولید کننده ی بسیاری جهت طراحی و ساخت آن اقدام به فعالیت در بازار رقابتی نموده اند. کمپانی ژاپنی شارپ به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ در جهان و یکی از مطرح ترین برند ها در زمینه ی تولید انواع سیستم تهویه مطبوع بوده که اولین فعالیت خود را در جهت طراحی و ساخت این محصول از سال 1912 آغاز نمود. در واقع این کمپانی پس از برند های ال جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک میبایست به عنوان ابر شرکت معرفی نمود که مشتمل بر 64 کارخانه تولیدی در 30 کشور جهان میباشد. در ادامه به بررسی بیشتر در خصوص این نوع از تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع و کولر گازی شارپ ساخت خواهیم پرداخت.چنانچه قصد خرید این نوع از تجهیزات را دارید میتوانید به صفحه ی انواع کولر گازی رجوع و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

به کار گیری نیروی های متخصص و به روز ترین تکنولوژی ها در طراحی و ساخت این نمونه از سیستم های تهویه یا سرمایشی عاملیست که کیفیت بالایی را به این برند اختصاص داده است که کارایی آن در راندمان بالای بازدهی دما به خوبی این موضوع را بیان می نماید. لازم به ذکر است کارکرد این سیستم مبتنی بر استفاده از گاز R410 و R22 بوده که با محیط نیز سازگاری داشته و قادرند تا دمای دلخواه و مورد نیاز سرد و گرم را به راحتی و در کوتاه ترین زمان فراهم آورند. واژه ی اسپلیت که در رابطه با کولر گازی ها به کار گرفته شده که این نام به جهت برخورداری آن از دو دستگاه یعنی وجود دو یونیت خارجی و داخلی که بواسطه ی لوله های ارتباطی پس از راه اندازی عملیات تامین و انتقال دما در محیط مورد نظر را انجام می دهند. لازم به ذکر است این تجهیزات سرمایشی یا کولر گازی با دارای ویژگی هایی از قبیل: صدای کم، تصفیه هوا، مصرف کم و دوام بالا میباشند. کشور سازنده کولر گازی شارپ این محصول را به نوعی تولید نموده که در مقایسه با نمونه های مشابه خود از قابلیت های بسیاری برخوردار میباشد به عنوان مثال نیز میتوان به امکان مصرف پایین بواسطه ی کنترل کاربری اشاره نمود که انجام این کار را بسیار آسان می نماید به این صورت که در هر زمان به راحتی امکان تغییر و ایجاد حالت اتوماتیک را در دستگاه فراهم آورد همچنین از نظر ظرفیتی و یا توان بازدهی به این منظور که در چه فضایی و متراژی کدام نوع تناسب و کارایی لازم را دارد که ظرفیت های 12000، 18000، 24000، 3000 موجود از این کولر گازی بهترین توانایی و عملکرد را در فضاهای متناسب با این میزان را ایجاد می نماید. در رابطه با بررسی این موضوع که کولر گازی شارپ ساخت کجاست معرفی و آشنایی با انواع ارائه شده ی این برند نیز از اهمیت خاصی برخوردار میباشد که از آن میتوان به وجود مدل های دیواری و پنجره ای این برند اشاره نمود.

با در نظر داشتن این موضوع که امروزه کولر گازی ها یکی از انواع سیستم های پرکاربرد سرمایشی و تهویه مطبوع به شمار می آیند، به عنوان یک نمونه از مطرح ترین برند ها میبایست به کشور سازنده کولر گازی شارپ اشاره نمود که با برخورداری از یکسری از قابلیت ها توانسته جایگاه بالایی را در بازار رقابتی به خود اختصاص دهد. طراحی و ساخت این تجهیزات به گونه ای بوده که از دو یونیت جدا و متصل به هم تشکیل شده به این صورت که پنل داخلی در فرآیند انتشار دما و پنل خارجی که در بخش بیرونی مثل حیاط یا بالکن قرار میگیرد عملیات فراهم نمودن هوای مورد نیاز و انتقال آن را به بخش داخلی ایفای نقش می کند. در رابطه با اینکه کولر گازی شارپ ساخت کجاست به بررسی اقداماتی که سازنده نسبت به تولید محصولات خود انجام داده می پردازیم و از این رو به طریقه ی ارتباط بین دو یونیت اشاره می نماییم به این شکل که لوله کشی های اضافی را حذف و دو بخش بوسیله ی لوله های مسی در ارتباط باهم قرار گرفته و عملیات تامین دما را انجام می دهند. لازم به ذکر است سیستم های سرمایشی این برند در نوع کولر گازی یا اسپلیت شارپ همگی در گرید انرژی A قرار میگیرند که نشان از میزان مصرف پایین در این دستگاه را دارد. علاوه بر این ها وجود کمپرسورهای GMCC ژاپن، روتاری و اسکرال سبب شده تا با وجود پره های ضد فرسایش این امکان فراهم شود که در شرایط آب و هوایی متفاوت و گرم بتوان از این محصول بیشتر کارایی را در تامین دما دریافت نمود. اگر بخواهیم به ویژگی های انحصاری که توسط کشور سازنده کولر گازی در این محصول طراحی شده اشاره داشته باشیم باید به وجود نمایشگر LED روی پنل داخلی آن گفت که بوسیله ی آن از امکاناتی مانند: تایمر، حالت خواب، تمیز کننده خودکار بهره مند شد. اگر بخواهیم از انواع موجود و ارائه شده ی این برند در بازار بگوییم باید مدل دیواری و پنجره ای آن را نام ببریم که در انواع ظرفیت های 9000 الی 3000 موجود میباشد که بنا بر فضای مورد استفاده ظرفیت را در نظر گرفته تا قابلیت فراهم نمودن دما را داشته باشد. نکته ی حائز اهمیت دیگری که برای آشنایی در جهت اینکه کولر گازی شارپ ساخت کجاست مورد بررسی قرار میگیرد، وجود پره های مسی است که ارتباط مستقیمی را هم با عملکرد دستگاه دارد به این صورت که آلیاژ به کار برده شده در ساخت کندانسور سبب افزایش تبادل انرژی شده و در نهایت نیز مقاومت بالایی را در برابر خوردگی یا پوسیدگی دارا می گردد.برای دریافت قیمت کولر گازی شارپ به صفحه ارائه شده مراجعه کنید. همچنین در ادامه ی مطالب این مقاله جهت آشنایی با انواع و مشخصه های فنی این سیستم های سرمایشی و مشخصه های فنی آن با عنوان کشور سازنده کولر گازی شارپ، همراه باشید.

کولر گازی دیواری شارپ

اسپلیت یا همان کولر های گازی در واقع نوعی از سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع اند که به دلیل برخورداری از ویژگی هایی همواره مورد استفاده در بخش های بسیاری قرار میگیرند. کشور سازنده کولر گازی شارپ و دیگر برند ها در زمینه ی عرضه این نوع از تجهیزات آن را به گونه ای طراحی نموده اند که همانطور که از نامش پیداست قابلیت نصب روی دیوار را دارند که ظاهری زیبا و مدرن را بوسیله ی این عدم اشغال فضای زیاد، ایجاد می نماید. این محصول که در ظرفیت 9000 الی 3000 موجود میباشد از دو بخش اصلی یعنی یونیت های داخلی و خارجی تشکیل شده که توسط لوله های مسی باهم در ارتباط قرار گرفته تا عملیات تامین و انتشار دما را در فضا صورت دهند. برای بررسی دقیق تر اینکه کولر گازی شارپ ساخت کجاست میتوان به آشنایی با نحوه ی عملکرد انواع این سیستم اشاره کرد. نوع دیواری این کولر گازی با برخورداری از کمپرسورهای GMCC ژاپن، روتاری و اسکرال و گاز R410 و R22 عملیات تامین دما را صورت می دهد. یونیت داخلی با عبور گاز مایع سرد از کویل که به آن مبرد گفته میشود دمای مورد نیاز را فراهم می کند در واقع هوای اتاق توسط اوپراتور و موتور به این صفحات رفته و پروانه دوم جلوی موتور فن قرار گرفته هوای سرد تشکیل شده را در فضای اتاق منتشر می کند. یعنی به طور کلی گاز های تشکیل شده ی سرد به یونیت خارجی فرستاده شده و با عبور پر فشار از کویل ها به سمت اوپراتور بخش داخلی منتقل می گردد.

کولر گازی پنجره ای شارپ

نوع دیگر از تجهیزات سرمایشی در بررسی اینکه کولر گازی شارپ ساخت کجاست و نیز کمپانی مربوطه نسبت به طراحی و عرضه آن اقدام به فعالیت نموده، مدل پنجره ای آن است. در واقع این سیستم بهترین انتخاب برای استفاده در بخش هایی است که فضای زیادی جهت نصب موجود نباشد به همین منظور این مدل در قسمت هایی مانند پشت پنجره و حفره های داخلی دیوار های بیرونی قرار میگیرد. سیستم یونیت این دستگاه به گونه ای ساخته شده که در پشت آن یک فن به منظور دریافت یا مکش هوای گرم به داخل کمپرسور پنل جلوی کولر تعبیه شده است که با تغییر دمای گرم به سرد امکان خنک نمودن دمای ساختمان فراهم می آید. نکته ی حائز اهمیت در رابطه با این سیستم تحت عنوان کشور سازنده کولر گازی شارپ وجود انواع مختلف با توان های ظرفیتی کم و یا زیاد آن است که با در نظر داشتن نوع استفاده میتوانید محصولی متناسب با آن را انتخاب نمایید. اساس اصلی کار این نمونه از تجهیزات عمدتا بر مبنای متراکم نمودن گازهای CFC بوده که در تمامی ابزار سرمایشی نیز به کار گرفته می شود. این دستگاه را باید از ابتدایی ترین ها در زمینه ی سرمایش و تهویه مطبوع به شمار آورد که با برخورداری از سه بخش اصلی کمپرسور، اوپراتور و کندانسور اقدام به فعالیت می نمایند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx