سرمایشی

کشور سازنده کولر گازی ریوکو

در این مقاله قصد داریم کشور سازنده کولر گازی ریوکو را معرفی نماییم. کولر گازی یکی از محبوب ترین و برترین سیستم های تهویه مطبوع است که به سبب قدرت عملکرد و راندمان بالایی که دارد در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن شدید هوا افراد به دنبال بهترین سیستم تهویه مطبوع و برودتی هستند تا بتوانند با وجود گرمای طاقت فرسای هوا، در فضای داخلی مانند منزل، محل کار، اداره، مغازه، بیمارستان ها، دانشگاه ها و غیره از هوای خنک و درجه دمای مطلوب بهره مند شد. برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه انواع کولر گازی اسپلیت در ظرفیت ها و مدل های مختلف می نمایند تا نیاز متنوع بازار را پوشش دهند. یکی از برندهای داخلی که از فروش بالایی در این بازار برخوردار است، برند ریوکو می باشد. لازم به ذکر است که به سبب محبوبیت سیستم کولر گازی برندهای بسیار زیادی اقدام به تولید این محصول می نمایند که این امر موجب سردرگمی مشتریان به هنگام خرید می شود؛ زیرا با برندهای معتبر و متفرقه بسیار زیادی مواجه می شود. به همین منظور توصیه می شود که با برندهای کولر گازی آشنایی داشته باشید تا از مزایای یک برند اصلی و مطرح مانند کیفیت محصول، طول عمر دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش آن برخوردار شوید. در این راستا کولر گازی ریوکو یکی از موفق ترین شرکت های سازنده است که در این مقاله سعی داریم به این سوال بپردازیم که کولر گازی ریوکو ساخت کجاست.

در خصوص بررسی کشور سازنده کولر گازی ریوکو از سال 1360 فعالیت خود را در کشور ایران آغاز کرده است و در ابتدا در زمینه تولید لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع فعالیت داشت. سپس در سال 1365 با تمرکز در عرصه سیستم های تهویه مطبوع خانگی، آزمایشگاهی و صنعتی انواع مختلف این محصولات را طراحی و تولید می نماید. این نام تجاری در سال ۲۰۱۷ با تایید اتحادیه اروپا در کشور ایتالیا نیز به ثبت رسید تا تعاملات بین المللی خود را نیز به سرانجام برساند. بنابراین در خصوص سوالی که ممکن است با مواجه شدن با این برند برای خریداران ایجاد شود، یعنی مسئله کشور سازنده کولر گازی ریوکو، پاسخ کشور ایران است. ریوکو در پروسه تولید محصولات خود و به منظور اطمینان از سطح کیفیت این محصولات، دارای کارشناسان مجربی می باشد که بر این امر نظارت دارند. گفتنی است که کولر گازی ریوکو با مواد اولیه مرغوبی ساخته می شود که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه و مقاومت آن در برابر انواع آسیب های احتمالی مانند زنگ زدگی و خوردگی می شود. در ادامه با دماپویا همراه باشید تا پس از معرفی کشور سازنده این کولر گازی به انواع مدل های این محصول نیز بپردازیم.

سیستم تهویه مطبوعی که کشور سازنده کولر گازی ریوکو عرضه نموده از دو بخش اصلی یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است که این دو یونیت به وسیله لوله مسی یا آلومینیومی به یکدیگر متصل می شوند تا عمل خنک سازی هوا را انجام دهند. یونیت داخلی درون فضا قرار می گیرد و یونیت خارجی عمدتا در بیرون از محیط، مانند بالکن، حیاط یا پشت بام نصب می گردد تا صدا و گرمایی که ایجاد می کند، موجب آزار و مزاحمت کاربران نشود. ناگفته نماند که برخی از مدل های کولر گازی دارای عملکرد دوگانه هستند که در واقع علاوه بر تامین نیاز سرمایشی قابلیت تامین گرما را نیز دارند. این مدل کولر گازی ها در چهار فصل سال هوا را تهویه کرده و دما را به درجه مطلوب کاربر می رسانند. با توجه به کشور سازنده کولر گازی ریوکو که ایران می باشد، این برند داخلی محصول کولر گازی را در مدل های مختلف موقعیت نصب می سازد تا نیاز ساختمان های گوناگون مسکونی، تجاری و اداری را با مشخصات خاص هر مکان، تامین نماید. این دستگاه را می توان براساس ظرفیت هوادهی آن نیز دسته بندی کرد که در این راستا محصولات ریوکو از 9000 تا 32000 BTU بر ساعت می باشند. در ادامه در جهت اینکه کولر گازی ریوکو ساخت کجاست به مهمترین دسته بندی یعنی انواع مدل های کولر گازی بر اساس موقعیت نصب آن ها می پردازیم.

کولر گازی دیواری ریوکو

یکی دیگر از انواع رایج کولر گازی ها که کشور سازنده کولر گازی ریوکو طراحی و عرضه نموده نمونه ی دیواری آن می باشد. کولر گازی دیواری ریوکو در ظرفیت های 9000 الی 32000 BTU بر ساعت تولید می شوند. یونیت داخلی مدل دیواری در داخل محیط نصب می گردد و این مدل کاربرد زیادی در مکان های مختلف دارد. جهت انتخاب ظرفیت متناسب با نیاز محیطی خود لازم است نکاتی را مانند متراژ محیط، میزان آفتاب گیر بودن و تعداد افراد آن مکان در نظر داشت. گرید انرژی این مدل A است که پایین ترین میزان مصرف برق را دارد. کولر گازی های تولید شده توسط برند ریوکو ویژگی های بسیار کاربردی دارند که از جمله آن ها می توان به نوع گاز مبرد به کار رفته در آن اشاره داشت که از نوع R410 است. این گاز ضرری برای محیط زیست نداشته و مخرب لایه اوزن نیز نمیباشد. همچنین فن سانتریفیوژ این دستگاه با صدایی بسیار ضعیف عمل نموده و مزاحمتی برای ساکنان محیط ایجاد نمی کند. از ویژگی های دیگر در رابطه با اینکه کولر گازی ریوکو ساخت کجاست وجود پنل قابل شستشو در آن است که سبب مجهز بودن به نمایشگر LED استفاده از آن را سهولت می بخشد.

کولر گازی ایستاده ریوکو

یکی دیگر از مدل هایی که کشور سازنده کولر گازی ریوکو نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام نموده مدل ایستاده می باشد. این مدل نیز دارای دو واحد یونیت است که یونیت داخلی آن درون محیط قرار گرفته و یونیت خارجی که به آن کندانسور نیز گفته می شود، در بیرون از فضا نصب می شود. این واحد وظیفه به چرخش درآوردن سیکل تبرید را دارد. مدل ایستاده ریوکو در ظرفیت های هوادهی 36000 تا 60000 BTU بر ساعت طراحی و تولید می شود. از مدل ایستاده عموما به سبب قدرت زیاد هوادهی آن در محیط های بزرگ مانند سالن ها، ادارات، بانک ها، آرایشگاه ها و پاساژها استفاده می شود. در خصوص اینکه کولر گازی ریوکو ساخت کجاست و چه مشخصه هایی دارد باید گفت کولر گازی های تولید شده توسط این کمپانی مجهز به فیلترهای بسیار قدرتمندی هستند که در حقیقت ذرات معلق هوا و آلاینده های ریز و درشت را جذب خود کرده و مانع از ورود آن ها به ریه افراد می شوند. این فیلترها قابلیت بوزدایی دارد؛ بدین معنا که بوهای نامطبوع محیط را نیز از بین می برند و علاوه بر تهویه مطبوع، هوا را پاکیزه و تصفیه می سازند. نکته حائز اهمیت در خصوص این فیلترها، قابل شستشو بودن آنان است که توصیه می شود در مدت های معین آن را مورد نظافت قرار دهید. کولر گازی ریوکو با پرتاب باد چهار جهته محیط را به سرعت و به صورت یکنواخت خنک می سازد و دمای آن را کاهش می دهد. این محصول با گرید انرژی B وارد بازار می شود.

کولر گازی پرتابل ریوکو

از دیگر تجهیزات که کشور سازنده کولر گازی ریوکو ارائه نموده مدل پرتابل این سیسام های سرمایشی است. این مدل صرفا در ظرفیت هوادهی 18000 BTU بر ساعت تولید می گردد. همانطور که می دانید پرتابل به معنای قابل جابجایی است که علت این امر وجود چرخ هایی با قابلیت حرکت 360 درجه می باشد. کولر گازی پرتابل ریوکو به سادگی قابل نصب است. از این دستگاه عمدتا در فضاهای کوچک و حدود 30 متر جهت خنک سازی و تهویه مطبوع استفاده می شود. این مدل نیز دارای فیلترهای پلیمری قابل شستشو می باشد که به پاکسازی هوا کمک می کند. یکی دیگر از ویژگی های کولر گازی پرتابل ریوکو قابلیت کنترل آن از راه دور است. همچنین قابل تنظیم به حالت تایمر 24 ساعته است. دمپر هوای خروجی در این دستگاه در جهت چپ – راست به صورت اتوماتیک است و همچنین در حالت بالا – پائین به صورت دستی است. یکی دیگر از امکانات ممتاز کولر گازی پرتابل این برند نسبت به برندهای رقیب، تبخیر آب کندانسه به صورت خودکار و عدم نیاز به تخلیه محفظه آب این دستگاه می باشد. همچنین در دستگاه قابل تنظیم به حالت خواب است تا با صدایی ضعیف تر عمل کند و موجب مزاحمت و برهم خوردن آسایش ساکنان آن محیط نگردد. و در نهایت این مقاله تمامی اطلاعات لازم را به شما در خصوص اینکه کولر گازی ریوکو ساخت کجاست و مشخصه های فنی آن خواهد داد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx