سرمایشی

کشور سازنده کولر گازی دایکین

در این مقاله قصد داریم تا با ارائه ی اطلاعاتی به بررسی جهت آشنایی و معرفی کشور سازنده کولر گازی دایکین بپردازیم. کولر گازی ها از انواع پرکاربرد و یا مطرح ترین های تجهیزات سرمایشی به شمار می آیند به همین علت نیز شرکت های تولید کننده ی بسیاری جهت طراحی و ساخت آن اقدام به فعالیت در بازار رقابتی نموده اند. کمپانی دایکین به عنوان یک تولید کننده ژاپنی و یکی از مطرح ترین برند ها در زمینه ی تولید انواع سیستم تهویه مطبوع میباشد که اولین فعالیت خود را در جهت طراحی و ساخت این محصول از سال 1953 آغاز نمود. در واقع در خصوص اینکه کولر گازی دایکین ساخت کجاست باید گفت این برند بزرگ و جهانی یک تولید کننده ی چند ملیتی بوده که بواسطه ی چند کشور: مالزی، جمهوری چک، بلژیک و کاندا توانست به یکی از پیشتازان صنعت اسپلیت و وی آر وی تبدیل گردد. در ادامه به بررسی بیشتر در خصوص این نوع از تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع تحت عنوان کولر گازی دایکین خواهیم پرداخت. به شما عزیزان پیشنهاد میشود جهت آشنایی بیشتر با انواع کولر گازی به صفحه مربوطه رجوع نمایید.

به کار گیری نیروی های متخصص و به روز ترین تکنولوژی ها در طراحی و ساخت این نمونه از سیستم های تهویه یا سرمایشی عاملیست که این برند را از کیفیت بالایی برخوردار نموده است که کارایی آن در راندمان بالای بازدهی دما به خوبی این موضوع را بیان می نماید. ژاپن به عنوان کشور سازنده کولر گازی دایکین به عنوان یک تولید کننده ی موفق بوده و توانسته جایگاه بهترین کمپانی عرضه ی تجهیزات تهویه مطبوع در جهان را از آن خود نماید. لازم به ذکر است کارکرد این سیستم مبتنی بر گاز های فریبونی میباشد و با در نظر گرفتن این موضوع قادرند تا دمای دلخواه و مورد نیاز سرد و گرم را به راحتی و در کوتاه ترین زمان فراهم آورند. واژه ی اسپلیت که برای کولر گازی ها در نظر گرفته شده به علت برخورداری آن از دو دستگاه است یعنی وجود همان دو یونیت خارجی و داخلی که بواسطه ی لوله های ارتباطی پس از راه اندازی عملیات تامین و انتشار دما در محیط را انجام می دهند. این نوع از اسپلیت ها به علت دارا بودن شرایطی چون: صدای کم، تصفیه هوا، مصرف کم و دوام بالا همیشه به عنوان بهترین انتخاب و گزینه ها برای استفاده در بخش های گوناگون قرار میگیرند.

انواع کولر گازی دایکین

در حال حاضر یکی از انواع پرکاربرد سیستم های تهویه مطبوع کولر گازی ها از نوع دیواری به شمار می آیند که با برخورداری از یکسری قابلیت ها همواره مورد استفاده در بخش های بسیاری قرار خواهند گرفت که به عنوان یک نمونه ی مطرح آن میتوان کشور سازنده کولر گازی دایکین را نام برد. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست قابل نصب روی دیوار بوده و از همین رو نیز فضای بسیار کمی را اشغال و دارای فضای زیبا و مدرن میباشد و در واقع طراحی و ساخت آن به گونه ای بوده که از دو بخش یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که قسمت داخلی در تامین دما و هوای مورد نیاز نقش داشته و یونیت دیگر با قرار گرفتن در بخش خارجی با یونیت داخلی در ارتباط قرار گرفته و با عملکردی سیستمی دمای مورد نظر را فراهم می آورند. کولر گازی دایکین به گونه ای تولیبد شده که این محصول در مقایسه با نمونه های مشابه خود از قابلیت های بسیاری برخوردار میباشد به عنوان نمونه میتوان به کم مصرف بودن آن بوسیله ی کنترل کاربری آسان اشاره نمود که در هر زمان به راحتی امکان تغییر و ایجاد حالت اتوماتیک را فراهم می نماید همچنین از نظر ظرفیتی و توان بازدهی یعنی اینکه مناسب برای چه فضا با متراژی است باید گفت ظرفیت های موجود از آن بهترین توانایی و عملکرد را در فضاهایی با متراژ 15 الی 100 متر مربع را دارند. از انواع موجود که کشور سازنده کولر گازی دایکین نسبت به عرضه ی آن اقدام به فعالیت نموده نمونه ی دیواری از آن است که در دسته بندی میزان مصرف در گروه های: فوق کم مصرف یا سوپر اینورتر، کم مصرف با اینورتر A و معمولی با نشان گرید انرژی A و B قرار میگیرند. در ادامه برای آشنایی بیشتر درباره اینکه کولر گازی دایکین ساخت کجاست، نحوه ی کار و مشخصه های فنی این نوع از تجهیزات سرمایشی و تهویه مطبوع خواهیم پرداخت. همچنین چنانچه قصد خرید این نوع از تجهیزات را دارید میتوانید برای دریافت قیمت به روز کولر گازی دایکین به صفحه ارائه شده مراجعه کنید.

کولر گازی دیواری دایکین

در بحث آشنایی با این نوع از سیستم باید گفت در واقع به نوعی هم تجهیزات سرمایشی و هم تهویه مطبوع به شمار می آیند. لازم به ذکر است برای مرتبط شدن این دو لوله کشی های اضافی حذف و لوله های مسی جایگزین آن شده است. در رابطه با عملکرد و یا نحوه ی کاری که کشور سازنده کولر گازی دایکین برای این محصول در نظر گرفته باید گفت تمامی سیستم هایی از این قبیل کارکردی مبنی بر انبساط و تراکم گاز را دارند به این صورت که با وجود قطعات: کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و فن دما را فراهم می کند. ابتدا گاز مبرد که در این دستگاه از نوع R410 و R22 بوده جمع و متراکم می گردد و با فشار به سمت کندانسور میفرستد سپس مایعی که از کندانسور خارج شده از لوله ی مویی یا شیر انبساط رد و با افت فشار مواجه می گردد که در این حالت دو فازی بین مایع و گاز بوجود می آید که در نهایت نیز در اوپراتور تحت تاثیر با دمای محیط به گاز تبدیل شده و سرمایی را که ایجاد نموده بواسطه ی فن در فضا انتشار می دهد. از جمله ویژگی هایی که میبایست در توضیح اینکه کولر گازی دایکین ساخت کجاست نام برد و برای تمام سیستم های سرمایشی نیز در نظر گرفته می شود باید به مواردی مانند: بازدهی بالا در عین برخورداری از میزان مصرف پایین انرژی، اشغال فضای کم، عملکردی با صدای کم، حذف لوله کشی ها، نصب آسان، قابلیت فیلتراسیون و توزیع یکنواخت دما در محیط اشاره نمود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx