سرمایشی

کشور سازنده کولر گازی TCL

در این نوشتار از مجله تخصصی دماپویا به بررسی کشور سازنده کولر گازی TCL اشاره ای خواهیم داشت. سیستم های تهویه مطبوع به منظور تامین هوای مطلوب و خنک ساخته می شوند تا دما محیط های مختلف را به درجه دلخواه کاربر برسانند و آسایش آن ها را فراهم نمایند. افراد با شروع فصل گرما به دنبال یک سیستم برودتی بهینه هستند که هوا را تهویه کرده و همچنین مصرف انرژی آن مقرون به صرفه باشد. یکی از سیستم هایی که طرفدار زیادی دارند و پرکاربرد اند، کولر گازی است که از مزیت های خوبی برخوردار می باشد. به همین خاطر سازنده های داخلی و خارجی زیادی در زمینه تولید این دستگاه فعالیت دارند و انواع مختلف آن را در ظرفیت های متعددی طراحی و تولید می کنند. به همین خاطر افراد متقاضی این محصول در بازار رقابت با تعداد بسیار زیادی برند مواجه می شوند که آن ها را سردرگم می کند. در این مقاله به یکی از برندهای مطرح و موفق در بازار کولر گازی و کشور سازنده آن یعنی TCL متمرکز است تا با ارائه اطلاعات درباره این برند به خریداران کمک کند. بنابراین در ادامه به یکی از سوالات رایج مشتریان خواهیم پرداخت که عبارت است از اینکه کولر گازی TCL ساخت کجاست.

برند تی سی ال یکی از مارک های صاحب نام در بازار رقابت کولر گازی است که قدمت آن در خصوص طراحی این دستگاه و همچنین سایر لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع، به بیش از یک قرن می رسد. هولدینگ این برند نام آشنا چند ملیتی است و فعالیت وسیعی در زمینه تولید و عرضه کولر گازی دارد. مارک TCL در ابتدا در کشور ژاپن با نام TTK فعالیت خود را آغاز کرد و سپس نام خود را به تی سی ال تغییر داد. اعتبار و موفقیت این برند به دلیل مراکز تحقیق و توسعه و آزمایشگاه های مجهز آن است که تعداد آن ها به بیش از 28 عدد می رسد. این مراکز توسط متخصصان مجرب و کارشناس اداره می شوند و آن ها لوازم تولید شده را ارزیابی و چک می کنند تا مطابق استانداردهای بین المللی باشد و از سطح کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. لذا شرکت سازنده برند TCL با اطمینان خاطر محصولات خود را روانه بازار می نماید که در نتیجه با توجه به کیفیت آن به بیش از 160 کشور صادر می شود. در رابطه با کشور سازنده کولر گازی TCL لازم به ذکر است که این برند در سال 1980 خط تولید خود را در کشور ویتنام و چین نیز راه اندازی کرد تا قیمت جهانی را کاهش دهد و بازار را به صورت کامل مورد پوشش قرار دهد. کولر گازی های تولید شده توسط این برند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده در بازار جهانی نیز جایگاه ویژه ای دارد.

کولر گازی تی سی ال طبق تکنولوژی های روز و رعایت جدیدترین استانداردها تولید و روانه بازارهای بین المللی می شود. کیفیت مواد اولیه و متریال آن مرغوب بوده و از سطح کیفیت بالایی برخوردار بوده و در نتیجه محصولاتی با طول عمر بالا تولید می کند که از مقاومت خوبی در برابر فرسایش برخوردار اند. لازم به ذکر است که این نوع از تجهیزات تهویه مطبوع تحت عنوان کولر گازی در ظرفیت های هوادهی متعددی تولید می گردند و در ساختمان های مختلف تجاری، اداری و مسکونی مورد استقبال فراوانی قرار دارند. کولر گازی TCL در مدل های مختلف ایستاده، دیواری و پرتابل تولید می شوند که ظرفیت هوادهی آن ها نیز متفاوت است. در ادامه هر یک از این مدل ها و مشخصات آن ها را به همراه تصاویرشان بررسی نموده ایم.

کولر گازی دیواری TCL

این دسته از کولر گازی های تی سی ال در ظرفیت هوادهی 9000 الی 36000 btu/hبا قدرت خنک کنندگی زیادی تولید می شوند. تکنولوژی های به کار رفته در این دستگاه ها باعث می شود هوای محیط در کوتاه ترین زمان به میزان بسیار مطلوبی خنک شود و میزان مصرف انرژی آن نیز بهینه می باشد. دریچه های خروجی کولر گازی TCL به گونه ساخته شده اند که هوا را به صورت یکنواخت در محیط نصب شده پخش کند؛ همچنین پنل داخلی آن ابعاد و وزن کمی دارد و فضای مفید را اشغال نمی کند. شکل ظاهری دستگاه نیز ساده و شیک است و با دکوراسیون محیط هماهنگ شده و آن را زیبا می کند. کولر گازی های برند تی سی ال به دلیل بهره مندی از فناوری اینورتر مصرف انرژی را تا میزان قابل توجهی یعنی تا 60 درصد کاهش می دهند و در نتیجه مصرف برق کم می شود. مشخصات دیگر آن فیلترهای چند لایه به کار رفته در دستگاه است که آلاینده ها و ذرات معلق موجود در هوا را به دام می اندازند و هوا را تصفیه می کنند. همچنین کمپرسورهای به کار رفته در آن از نوع روتاری اند و گاز مبرد آن R410 می باشد که با محیط زیست نیز سازگاری دارد. مزیت های دیگر کولر گازی مجهز بودن آن به قفل کودک، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و قابل تنظیم بودن آن به حالت خواب است.

کولر گازی دیواری TCL

کولر گازی پرتابل TCL

ظرفیت هوادهی کولر گازی پرتابل TCL 14000 btu/hاست که دارای دو قابلیت سرد و گرم در بازار موجود می شود. این مدل از کولر گازی های تی سی ال دارای چرخ های متحرک و ابعاد و وزن کمی دارد که این مشخصات باعث می شود به راحتی قابل جابه جا باشد. این مدل نیز مجهز به فیلترهای چند لایه در دریچه های خروجی خود است که آلاینده های ریز موجود در هوا را جذب خود می کنند و هوایی پاک و عاری از ذرات معلق در محیط پخش می کند. این فیلترها قابل شستشو و قابل تعویض اند؛ بنابراین لازم است در زمان مقرر نسبت به تعویض و نظافت آن اقدام نمایید. از ویژگی های دیگر کولر گازی های پرتابل TCL مجهز بودن آن به صفحه نمایش ال سی دی می باشد که موقعیت و وضعیت دستگاه را به کاربر نشان می دهد. گاز مبرد به کار رفته در این مدل هم از نوع R410 بوده و کمپرسور به کار رفته در آن روتاری است. کنترل این دستگاه نیز به سهولت از طریق ریموت کنترل آن انجام می گیرد. با استفاده از این ریموت کنترل در فاصله مشخص می توان دستگاه را تنظیم کرد. علاوه بر این ویژگی ها، کولر گازی های پرتابل این مارک لرزش کمی دارند و دارای تایمر 24 ساعته می باشد. قیمت کم و مصرف بهینه، از دیگر مشخصات منحصر به فرد آن است.

کولر گازی پرتابل TCL

کولر گازی ایستاده TCL

کولر گازی ایستاده برند TCL در ظرفیت هوادهی 36000، 48000، و 60000 btu بر ساعت تولید می گردد. قدرت خنک کنندگی این کولر بسیار بالا است. به صورت معمول ابعاد و وزن کولر گازی های ایستاده بیشتر از سایر مدل ها می باشد و در نتیجه مناسب فضاهای بزرگ با متراژهای بالاست. گاز مبرد به کار رفته در این مدل کولر گازی از نوع R410 است که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند و در ساخت این کولر گازی از کمپرسور اسکرال و روتاری بهره می گیرند. این مدل با مصرف مقدار کمی از انرژی هوا را با بازدهی بالایی خنک می سازد و در واقع دارای رده انرژی B می باشد. جنس بدنه و دریچه های کولر گازی پرتابل از بهترین آلیاژ ساخته می شود که مقاومت آن را در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی افزایش می دهد. دوام و سطح کیفیت بالای آن باعث افزایش فروش این می گردد و نوع کمپرسور و فن به کار رفته در این مدل از بهترین مواد اولیه است. کولر گازی ایستاده TCL بدون ایجاد صدا و با کمترین لرزش، در مدت بسیار کوتاهی هوا را خنک می کند.

کولر گازی ایستاده TCL
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx